Centre d’arts Santa Mònica
Setembre 2021
La primera exposició del nou Santa Mònica revela i qüestiona els mecanismes expositius que sovint queden invisibles i amagats dins d’un centre d’art.
A través de diferents objectes que fan referència al rostre humà, com els maniquins, posem en dubte la idea d’exposar-nos o no exposar-nos. El gest físic d’arrencar un tros de la pàgina simbolitza tot allò que ocultem o invisibilitzem, creant una imatge intrigant que interpel·la els visitants.
Treballant amb un conjunt d’imatges gairebé en blanc i negre, el color del fons del paper trencat destaca per la seva força i atrau l’atenció. En tota la composició, utilitzem una gamma cromàtica intensa per generar contrast visual amb la fotografia. Les quatre tipografies diferents del títol del cicle mostren la diversitat i les múltiples veus dels artistes i del centre.
D’aquesta manera, el Santa Mònica es torna a exposar a la ciutadania.
Fotografies d’Olga Segura